Wykładowcy

Wykładowcy

Podatki/Rachunkowość/Finanse

Grzegorz Cherek

Doradca podatkowy, studiował rachunkowość w Sopockiej Szkole Wyższej i na Uniwersytecie Gdańskim. Posiada 15-letnie doświadczenie w zakresie prawa podatkowego, w tym przez 8 lat zajmował się również księgowością. Był menedżerem w dziale prawno-podatkowym międzynarodowej firmy konsultingowej. Wspiera jednostki samorządu terytorialnego oraz polskich i zagranicznych klientów w rozliczeniach podatkowych, w szczególności z zakresu podatku dochodowego od osób prawnych, podatku dochodowego od osób fizycznych, podatku od towarów i usług. Grzegorz posiada także kompetencje z dziedzin dotyczących składek ZUS i zasiłków, rozliczeń z PFRON, włącznie z ubieganiem się o dofinansowania. Reprezentuje podatników w sporach z organami podatkowymi, jak również w postępowaniach przed sądami administracyjnymi, w tym naczelnym sądem administracyjnym. Przeprowadził wiele szkoleń z tematyki podatkowej dla jednostek samorządu terytorialnego oraz dla służb finansowych i działów zakupów/sprzedaży w dużych i średnich firmach. Dodatkowo jest wykładowcą uczelni wyższej, prowadzi zajęcia dla studentów kierunków ekonomicznych, w szczególności o specjalizacji doradztwo podatkowe. Aktualnie prowadzi własną kancelarię doradztwa podatkowego.

 

Rafał Stokrocki

Doradca podatkowy, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego oraz Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej, od niemal 20 lat zajmuje się prawem podatkowym. Przez 5 lat był inspektorem w organach podatkowych, gdzie zajmował się m.in. kontrolą przedsiębiorstw oraz prowadzeniem postępowań podatkowych. Po uzyskaniu tytułu doradcy podatkowego, przez kolejne 15 lat był menadżerem w działach podatkowych międzynarodowych firm doradczych. Specjalizuje się w rozliczeniach związanych z podatkiem od towarów i usług, w szczególności w zakresie rozliczeń jednostek samorządu terytorialnego oraz branży morskiej, stoczniowej, transportowej i produkcyjnej. Jego doświadczenie zawodowe obejmuje także prowadzenie rozliczeń podatkowych zagranicznych spółek zarejestrowanych dla celów VAT w Polsce, doradztwo w zakresie rozliczania dostaw łańcuchowych, prowadzenie szkoleń podatkowych oraz reprezentowanie klientów w ramach kontroli podatkowych, postępowań podatkowych i przed sądami administracyjnymi. Autor artykułów prasowych i wykładów dotyczących tematyki podatkowej. Obecnie prowadzi indywidualną praktykę doradztwa podatkowego.

 

Grzegorz Ziomkowski

jest licencjonowanym doradcą podatkowym w C&C Chakowski & Ciszek, gdzie kieruje praktyką podatkową w zakresie podatkowych i ubezpieczeniowych rozliczeń pracowników, a także opodatkowania CIT i VAT przedsiębiorstw. Zajmuje się doradzaniem klientom polskim i międzynarodowym w strukturyzowaniu transakcji i rozliczeniach podatkowo-ubezpieczeniowych pracowników w relacjach transgranicznych, w tym kadry zarządzającej. Doświadczenie zdobywał w jednej z firm Wielkiej Czwórki, a następnie przez kilka lat prowadził dział podatkowy w międzynarodowej kancelarii prawnej w Warszawie, , gdzie kieruje praktyką podatkową w zakresie podatkowych i ubezpieczeniowych rozliczeń pracowników, a także opodatkowania CIT i VAT przedsiębiorstw. Uczestniczył w licznych audytach podatkowych, projektach outsourcingu pracowników, delegowania pracowników w ramach świadczenia usług. Doradza w języku polskim i angielskim.

 

Henryk Grychtoł

Trener, doradca podatkowy, doświadczony i wieloletni wykładowca. Od 2004 roku regularnie prowadzi zajęcia z zakresu prawa podatkowego i księgowości, cen transferowych i dokumentacji podatkowej. Posiada rozległą wiedzę z zakresu sprawozdawczości finansowej, ustawy o rachunkowości oraz kodeksu spółek handlowych. W 2007 roku zakończył szkolenie dla trenerów, w trakcie postępowania na biegłego rewidenta. Właściciel Kancelarii Podatkowej – Biura Rachunkowego, doktorant w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył studia podyplomowe z zakresu rachunkowości i prawa podatkowego.

 

dr Wojciech Garczyński

Od ponad 12 lat wspiera klientów polskich i międzynarodowych przy strukturyzowaniu transakcji, finansowaniu dłużnym czy wyborze właściwych form prowadzenia działalności. Doradza przy zapewnianiu zgodności z przepisami działalności klientów, włączając w to podatek u źródła i ceny transferowych. Prowadzi przeglądy podatkowe i występuje przed sądami administracyjnymi. Wspiera swoich klientów przy rozliczeniach podatkowo-ubezpieczeniowych pracowników i kadry zarządzającej. Pracował w czołowych kancelariach prawnych w Polsce i Hiszpanii, a następnie w firmach doradczych, w ostatnich latach głównie jako menadżer i dyrektor praktyki podatkowej.

Doradza w języku polskim, angielskim i hiszpańskim.

 

Teresa Janiec

Biegły rewident. Posiada certyfikat Ministra Finansów do usługowego prowadzenia ksiąg. Ponad 25-letnie doświadczenie na stanowisku głównego księgowego owocuje praktycznym doświadczeniem w obszarze księgowości w finansach publicznych, firmach handlowo-usługowo-produkcyjnych. Od 2010 roku związana również z branżą szkoleniową jako trener. Prowadzi szkolenia z zakresu rachunkowości, podatków, zagadnień związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych, Inwentaryzacją, Instrumentami Finansowymi, Środkami trwałymi..

Prawo Pracy/Kadry i Płace

Monika Frączek

Prawnik, specjalista prawa pracy, przez ponad 16 lat główny specjalista w Departamencie Prawa Pracy w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej. Absolwent Podyplomowego Studium Zbiorowych Stosunków Pracy i Zasobów Ludzkich, w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Zagadnień Legislacyjnych tego Uniwersytetu.

Konsultant i doświadczony wykładowca, współpracuje wydawnictwami, kancelariami prawniczymi i firmami szkoleniowymi w kwestiach dotyczących praktycznych zagadnień prawa pracy, w szczególności z zakresu czasu pracy, dokumentacji pracowniczej, z uwzględnieniem zasad przetwarzania danych osobowych kandydatów i pracowników, zgodnego z prawem zatrudniania i zwalniania pracowników, podnoszenia kwalifikacji zawodowych, uprawnień rodzicielskich oraz innych aktualnych zagadnień.

Autorka i współautorka artykułów i poradników z zakresu prawa pracy kierowanych do pracowników kadr i działów personalnych, a także osób zarządzających.

 

Monika Cieślak

Prawnik, długoletni szef działu personalnego, doświadczony praktyk od kilkunastu lat zajmujący się zagadnieniami związanymi z rachubą płac. Jej wiedza prawnicza w połączeniu z doświadczeniem zawodowym przekłada się na najwyższy poziom merytoryczny szkolenia i jednocześnie jego praktyczny charakter, uwzględniający aktualne problemy występujące w pracy działów kadrowo-płacowych.

Autorka i współautorka wielu książek z zakresu rachuby płac i licznych artykułów poświęconych problematyce prawa pracy, prawa podatkowego i ubezpieczeń społecznych, publikowanych w wydawnictwach specjalistycznych.

 

Piotr Wojciechowski 

Adwokat, prowadzi obecnie indywidualną kancelarię adwokacką. Prawem pracy zajmuje się od ponad 15 lat. W latach 1998-2001 pracował w Departamencie Prawa Pracy w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej. W ramach prac ministerialnych sporządzał opinie prawne na potrzeby Ministerstwa Pracy w 2001-2009 w Departamencie Prawnym Głównego Inspektoratu Pracy, gdzie przez pierwsze trzy lata wykonywał pracę w charakterze specjalisty ds. prawnych, zajmując się interpretacją przepisów prawa pracy na potrzeby Urzędu Kontrolno-Nadzorczego, a przez koleje pięć lat współkierował tym Departamentem kreując politykę nadzorczo-kontrolną Państwowej Inspekcji Pracy. W ramach prac inspekcyjnych sporządzał wytyczne do przeprowadzania kontroli przez inspektorów pracy, wykładał wiedzę inspektorom pracy w szkole Państwowej Inspekcji Pracy we Wrocławiu, reprezentował Urząd na licznych konferencjach, sympozjach i zjazdach. W czasie pracy w Inspekcji był również częstym gościem mediów, gdzie przybliżał prawo pracy słuchaczom i telewidzom. W 2016 oraz 2017 r. ponownie wrócił do Państwowej Inspekcji Pracy w charakterze doradcy Szefa Urzędu Głównego Inspektora Pracy.

Od 2009 r. prowadzi indywidualną działalność doradczą, obecnie w formie Kancelarii Adwokackiej.

Pracuje również w charakterze wykładowcy, zarówno w ramach prowadzonych szkoleń „otwartych” i tych przeznaczonych dla konkretnych organizacji, jak również na uczelniach wyższych. Jest wykładowcą w Podyplomowym Studium Prawa Pracy na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Wyższej Szkole Administracji Publicznej w Ostrołęce, Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie oraz Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce.

 

Paweł Ziółkowski

prawnik, trener, publicysta, konsultant

Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie zawodowe w zakresie tematyki prawnej. Od 2000 r. wykonuje działalność gospodarczą w zakresie konsultingu, w ramach której pomaga zakładać, prowadzić i likwidować inne firmy (działalność prowadzona jest pod firmą Paweł Ziółkowski Biuro Doradztwa Gospodarczego). Autor ponad 14.000 publikacji w prasie fachowej i portalach elektronicznych. Zrealizował ponad 1600 szkoleń o tematyce prawnej, także w formie webinariów. Prowadzi zajęcia na Studiach Podyplomowych Kadry i Płace (GWSH w Katowicach oraz UTH w Warszawie) oraz na Studiach Podyplomowych Rachunkowości i Podatków (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu). Ekspert Wolters Kluwer. Ekspert Sage. Ekspert Infor. Ekspert BDO. Stały współpracownik Universe Properties Group. Specjalizuje się w podatkach, prawie pracy i prawie działalności gospodarczej. Specjalista w zakresie wdrażania PPK i ZFŚS.

 

dr hab. Krzysztof Walczak

jest partnerem w C&C Chakowski & Ciszek oraz doktorem habilitowanym nauk prawnych i wykładowcą prawa pracy i ubezpieczeń społecznych na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Prowadzi także zajęcia na studiach podyplomowych i MBA m.in. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Łódzkiego, Akademii L. Koźmińskiego, Szkoły Głównej Handlowej, Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Jest autorem lub współautorem około 100 referatów prezentowanych na konferencjach, seminariach i szkoleniach organizowanych m. in. przez European Commission (Bruksela), International Labour Office (Genewa), European Network of Labor Inspections (Dusseldorf), Europejskie Stowarzyszenie Zarządzania Personelem (EAPM). Jest autorem lub współautorem wielu publikacji książkowych m.in. „Europejskie prawo pracy i jego wpływ na ustawodawstwo polskie”, „Zbiorowe prawo pracy. Komentarz”, „Komentarz do Kodeksu pracy” oraz „Prawo pracy (dla sędziów i pełnomocników)”. Specjalizuje się w tematyce fuzji, przejęć, restrukturyzacji zatrudnienia, a także motywacji płacowej i pozapłacowej pracowników. Doradza
w języku polskim i angielskim.

 

dr Maciej Chakowski

jest partnerem w C&C Chakowski & Ciszek oraz adiunktem i wykładowcą prawa pracy na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego i Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Był członkiem zespołu prawnego przy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów RP zajmującego się m. in. zmianami w przepisach Kodeksu pracy. Był także konsultantem Departamentu Prawa Pracy Ministerstwa Pracy i Polityki SPInej w zakresie regulacji prawa pracy krajów Unii Europejskiej. Specjalizuje się w zbiorowym prawie pracy. Reprezentuje pracodawców w negocjacjach ze związkami zawodowymi w zakresie sporów zbiorowych, rokowań układów zbiorowych, pakietów socjalnych. Jest autorem wielu publikacji z zakresu polskiegoi europejskiego prawa pracy w tym współautorem dwóch komentarzy do Kodeksu pracy. Doradza w języku polskim i angielskim.

Michał Nocuń

jest prawnikiem w C&C Chakowski & Ciszek z zakresu prawa pracy i problematyki zatrudniania cudzoziemców w Polsce. Zajmuje się projektami doradczymi i szkoleniowymi związanymi z zatrudnieniem i świadczeniem usług w krajach niemieckojęzycznych, w związku z posiadaniem przeszkolenia z zakresu prawa niemieckiego oraz zaawansowaną znajomością języka niemieckiego. Specjalizuje się w kwestiach związanych z doradztwem w sprawach obejmujących indywidualne prawo pracy, delegowanie pracowników w ramach świadczenia usług oraz zatrudnianiem cudzoziemców. Jest współautorem publikacji książkowej pt. „Zatrudnianie cudzoziemców w Polsce”, a także „Komentarza do wybranych zmian w ustawie o zatrudnianiu pracowników tymczasowych”. Doradza w języku polskim, angielskim oraz niemieckim.

Piotr Raczak

jest adwokatem w C&C Chakowski & Ciszek i członkiem Izby Adwokackiej w Warszawie. Specjalizuje się w zakresie obsługi procesowej sporów cywilnych, pracowniczych i ubezpieczeniowych. Reprezentował z sukcesem klientów przed większością instytucji wymiaru sprawiedliwości nie wyłączając Sądu Najwyższego, Naczelnego Sądu Administracyjnego, Wojskowego Sądu Okręgowego w Warszawie. Doradza w języku polskim i angielskim.

Paweł Wróbel

jest data analyst w C&C Chakowski & Ciszek. Inżynier produkcji, związany z projektami szkoleniowymi i doradczymi z zakresu szeroko pojętej analizy danych w firmach produkcyjnych. Jest ekspertem w zakresie optymalnego organizacyjnie i kosztowo harmonogramowania w różnych branżach produkcyjnych w Polsce, a w szczególności branży automotive. Specjalizuje się także w audytach dotyczących wdrożenia rozwiązań outsourcingowych. Jest współtwórcą specjalistycznej aplikacji do planowania i rozliczania czasu pracy Work Time Planner, a także aplikacji do zarządzania ryzykiem RODO eRODO.eu. Doradza w języku polskim i angielskim.

Przemysław Ciszek

jest partnerem w C&C Chakowski & Ciszek i radcą prawnym oraz wykładowcą prawa pracy na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie i Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie. Współtworzył Departament Prawa Pracy i Prawa Europejskiego w międzynarodowej kancelarii w Warszawie. Jego doświadczenie zawodowe obejmuje współpracę z Departamentem Prawnym Głównego Inspektoratu Pracy oraz szkolenia dla inspektorów pracy. Specjalizuje się w tematyce indywidualnego prawa pracy, a w szczególności w problematyce czasu pracy. Realizuje projekty z zakresu szeroko pojętej optymalizacji czasu pracy głównie w branży produkcyjnej i energetyce. Jest autorem wielu publikacji z zakresu polskiego i europejskiego prawa pracy.

Katarzyna Jędrzejewska

Absolwentka Wydziału Prawa UW oraz Podyplomowego Studium Europejskiego w Kolegium Ekonomiczno-Społecznym SGH. Od 2009 r. zatrudniona w Departamencie Prawa Pracy, MRPiPS na stanowisku głównego specjalisty ds. legislacji. Do zakresu jej obowiązków należy m.in. przygotowywanie projektów aktów prawnych z obszaru prawa pracy oraz udzielania wyjaśnień na temat praktycznych zagadnień związanych ze stosowaniem prawa pracy, uczestniczenie w pracach legislacyjnych, także w parlamencie RP. Obecnie, w ramach obowiązków służbowych, odpowiedzialna m.in. za nowelizację ustawy o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług (celem jej dostosowania do przepisów UE).

 

Cezary Pytlarz

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji. Przez 15 lat pracownik Państwowej Inspekcji Pracy, przez 12 lat jako inspektor pracy odpowiedzialny za planowanie i rozliczanie kontroli legalności zatrudnienia cudzoziemców. Przeprowadził kilkaset kontroli PIP z zakresu zatrudniania cudzoziemców, agencji zatrudnienia i prawa pracy. Autor wielu opracowań i publikacji. Biegły sądowy z zakresu legalności zatrudnienia cudzoziemców i zatrudnienia nauczycieli. Przeprowadził kilkaset szkoleń m.in. dla przedsiębiorców, pracodawców, agencji zatrudnienia, menagerów, urzędów wojewódzkich, ZUS, PUP oraz funkcjonariuszy Straży Granicznej. Korzystając z długoletniej praktyki w zakresie prawa pracy i zatrudniania cudzoziemców prowadzi działalność gospodarczą, w ramach której współpracuje z kancelariami prawnymi oraz podatkowymi na terenie całego kraju.

 

Andrzej Radzisław

jest radcą prawnym i ekspertem z 20-letnim doświadczeniem w zakresie spraw ubezpieczeń społecznych, z ponad 15 stażem pracy w Centrali ZUS – Departamencie Ubezpieczeń i Składek. Pracując w C/ZUS brał udział w opiniowaniu aktów prawnych związanych z ubezpieczeniami oraz analizował wydawane przez ZUS interpretacje w zakresie ich zgodności z przepisami, kontrolował jednostki terenowe ZUS. Prowadził wykłady z prawa ubezpieczeń społecznych w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu na studiach dla kierowników jednostek terenowych ZUS oraz dla aplikantów w ramach szkoleń organizowanych przez Okręgową Izbę Radców prawnych w Warszawie oraz na studiach podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Trener z ponad 20 letnim doświadczeniem w przeprowadzaniu szkoleń dla służb kadrowo płacowych, w tym również dla pracowników Oddziałów ZUS.

Tematy szkoleń ostatnie 24 miesiące:

1. Rozliczenia składkowe i podatkowe po zamianach
2. Rozliczenia zasiłkowe i podatkowe
3. Zasiłki – obowiązki płatników składek w rozliczeniach z ZUS
4. Korekta listy płac
5. Potracenia z wynagrodzeń, zasiłków, umów cywilnoprawnych
6. Naliczanie wynagrodzeń w szczególnych przypadkach
7. Pracownicze Plany Kapitałowe
8. Kontrola ZUS – obowiązki pracodawcy. Jak przygotować się do kontroli
9. Naliczanie wynagrodzeń dla nauczycieli
10. Umowy cywilnoprawne – rozliczania

 

dr Anna Kamińska-Pietnoczko

jest prawnikiem specjalizującym się w zakresie problematyki ochrony danych osobowych i prawa pracy, w tym w szczególności kontroli i monitorowania pracowników, dyskryminacji i prawnych aspektów rekrutacji oraz uprawnień związanych z rodzicielstwem. Jest stałym współpracownikiem kancelarii C&C Chakowski & Ciszek. Jest także wykładowcą prawa pracy na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii im. Leona Koźmińskiego oraz w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Ponadto jest redaktorem prowadzącym Monitor Prawa Pracy C.H. Beck oraz autorką licznych publikacji naukowych, w tym komentarzy do Kodeksu Pracy.

 

Mateusz Brząkowski

radca prawny. Absolwent prawa oraz stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Ukończył aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Jako praktyk ma kilkuletnie doświadczenie związane z problematyką funkcjonowania zakładów pracy chronionej oraz uzyskiwaniem pomocy publicznej na zatrudnianie osób niepełnosprawnych. Specjalista z zakresu problematyki prawa pracy oraz nowoczesnego zarządzania środowiskiem pracy w przedsiębiorstwach. W latach 2011–2015 członek Komisji Ekspertów ds. Osób z Niepełnosprawnością przy Rzeczniku Praw Obywatelskich. Autor licznych publikacji o tematyce prawa pracy, m.in. książki „Zatrudnianie niepełnosprawnych” wydanej przez Wydawnictwo C.H.Beck.

 

Ochrona danych osobowych

Piotr Glen

Ekspert ds. ochrony danych osobowych. Praktyk, mający wieloletnie doświadczenie w stosowaniu prawa ochrony danych osobowych oraz wdrażaniu polityki bezpieczeństwa informacji w bardzo wielu różnego rodzaju instytucjach. Członek Stowarzyszenia Inspektorów Ochrony Danych SABI. Doświadczony Administrator Bezpieczeństwa Informacji, a obecnie Inspektor Ochrony Danych, pełniący tę funkcję dla wielu firm i instytucji. Audytor systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji. Autor wielu publikacji w zakresie ochrony danych osobowych. Konsultant i ekspert w wiodących wydawnictwach i portalach prawniczych jak Wolters Kluwer, LEX, czy Infor.pl . Trener, wykładowca, prelegent na licznych konferencjach. Wysoko ceniony za praktyczne podejście do zagadnień ochrony informacji i stosowania przepisów prawa w tym zakresie.

 

Rozwój osobisty

Elżbieta Szadura-Urbańska

Psycholog, publicystka, trenerka. Stale podwyższa swoje umiejętności zawodowe uczestnicząc w licznych kursach i szkoleniach np. dwuletniej szkole Terapii Gestalt, kursie Terapii Schematu, Kursie Ekonomii Społecznej, Kursie Arteterapii. Poza indywidualną pracą z klientem od lat specjalizuje się w opracowywaniu programów i przeprowadzaniu szkoleń z zakresu umiejętności interpersonalnych, zarządzania czasem, twórczego myślenia, budowania zespołu etc. Przeprowadzała szkolenia dla jednostek pomocy społecznej, urzędów, klientów biznesowych.