Z przyjemnością przedstawiamy Państwu kolejną część prostego przewodnika po tym, co potrafi AI w marketingu.
Kwestie prywatności i etyki
Wraz z rosnącą mocą AI w marketingu, rosną także obawy dotyczące prywatności i etycznego wykorzystania danych. Firmy muszą balansować między personalizacją a prywatnością, szczególnie w świetle regulacji takich jak RODO. Istnieje cienka granica między pomocną personalizacją a inwazyjnym śledzeniem.
Konsumenci coraz bardziej świadomie podchodzą do kwestii prywatności i mogą zrezygnować z usług firm, które ich zdaniem przekraczają granice.
Dlatego transparentność w wykorzystaniu AI i jasne komunikowanie korzyści dla klienta stają się kluczowe dla sukcesu.
Konieczność ludzkiego nadzoru
Pomimo zaawansowania technologii AI, nadal wymaga ona ludzkiego nadzoru i interpretacji.
Dlatego najskuteczniejsze wdrożenia AI w marketingu to te, które łączą moc sztucznej inteligencji z ludzką kreatywnością, intuicją i zdolnością do podejmowania decyzji etycznych. AI może być doskonałym narzędziem, ale to ludzie muszą określać cele, strategię i granice jego działania.
Przyszłość AI w marketingu
Emerging technologies
Przyszłość AI w marketingu przyniesie jeszcze bardziej zaawansowane technologie.
Przewiduje się także rozwój “przewidującej personalizacji”, gdzie AI będzie antycypować potrzeby klientów – jeszcze zanim oni sami je sobie uświadomią. Systemy będą analizować:
– aby oferować produkty i usługi w idealnym momencie.
Demokratyzacja AI
Jednym z najważniejszych trendów jest demokratyzacja AI w marketingu.
Technologie, które jeszcze niedawno były dostępne tylko dla wielkich korporacji z ogromnymi budżetami IT – stają się coraz bardziej przystępne dla małych i średnich firm.
Narzędzia typu “no-code” pozwalają marketerom bez technicznego backgroundu implementować zaawansowane rozwiązania AI.
Autor: Michał Nowak
Ponieważ temat korzystania z AI w codziennej pracy jest tematem na topie – będzie omówiony w trakcie 51-edycji Ogólnopolskiego Kongresu Prawa Pracy, który odbędzie się w dniach 23 i 24 października br.
Serdecznie zapraszamy na praktyczny Warsztat „AI w HR oraz w kadrach – jak efektywnie wykorzystywać nowe możliwości?”, który w dniu 24 października br., w ramach OKPP poprowadzi p. Michał Nowak.
Warto zapisać się już teraz i poznać zasady współpracy z AI od doświadczonego eksperta, który:
Szczegółowy program Konferencji oraz Warsztatów, a także formularze zgłoszeniowe do zapisania się – znajdziecie Państwo w linku poniżej:
https://ogolnopolskikongresprawapracy.pl/
Do udziału w OKPP można także zgłosić się poprzez stronę internetową Most Wanted!