Co może AI w marketingu? Część II
Zapraszamy Państwa do zapoznania się z drugą częścią prostego przewodnika po tym, co potrafi sztuczna inteligencja i jak zmienia zasady gry.
Przypominamy, że jego autorem jest Michał Nowak – współpracujący z Most Wantd! ekspert łączący ponad 15 lat doświadczenia w mediach, marketingu i komunikacji z innowacyjnym podejściem do sztucznej inteligencji, który jako trener i doradca pomaga firmom, instytucjom oraz twórcom wdrażać AI w praktyce – od strategii komunikacyjnej po automatyzację procesów i tworzenie angażujących treści.
Analiza danych i przewidywanie trendów
Analiza sentymentu i social listening
AI potrafi analizować tysiące wzmianek o Twojej marce w mediach społecznościowych, blogach i forach, automatycznie klasyfikując je jako pozytywne, negatywne lub neutralne.
Co więcej, zaawansowane systemy potrafią rozpoznać sarkazm, ironię i subtelne emocje w tekstach, co dawniej wymagało ludzkiej interpretacji.
Ta technologia pozwala marketerom:
Firmy mogą teraz monitorować swój wizerunek i konkurencję w czasie rzeczywistym, otrzymując alerty o wszelkich znaczących zmianach w percepcji marki.
Przewidywanie zachowań klientów
Jedną z najcenniejszych funkcji AI w marketingu jest zdolność przewidywania przyszłych zachowań klientów. Systemy AI analizują:
– aby przewidzieć, którzy klienci prawdopodobnie zrezygnują z usług, kiedy najlepiej wysłać ofertę, lub które produkty będą popularne w nadchodzącym sezonie.
Taka analiza predykcyjna pozwala firmom być proaktywne zamiast reaktywne. Zamiast czekać, aż klient zrezygnuje z usług, system AI może zidentyfikować go jako kandydata do odejścia i automatycznie uruchomić kampanię retencyjną.
Zamiast zgadywać, które produkty zamówić do magazynu, AI może dokładnie przewidzieć popyt.
Tworzenie treści z pomocą AI
Automatyzacja content marketingu
AI znacząco zmienia sposób tworzenia treści marketingowych. Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji potrafią generować:
Nie zastępują one ludzkiej kreatywności, ale mogą znacznie przyspieszyć proces tworzenia treści i pomóc w przezwyciężeniu bloku twórczego.
Systemy AI mogą także:
Personalizacja treści w czasie rzeczywistym
Najbardziej zaawansowane systemy AI potrafią personalizować treści w momencie, gdy użytkownik wchodzi na stronę. Na podstawie jego lokalizacji, urządzenia, historii przeglądania i profilu behawioralnego, AI może zmieniać:
– aby zmaksymalizować prawdopodobieństwo konwersji.
Taka dynamiczna personalizacja może zwiększyć współczynniki konwersji nawet o 200-300%, ponieważ każdy użytkownik widzi treści idealnie dopasowane do jego potrzeb i preferencji.
Uczymy się tego spokojnie i bez stresu – podkreślamy AI nie będzie pracować za Państwa, tylko razem z Wami.
Wszystkich zainteresowanych tematyką korzystania z AI w codziennej pracy zapraszamy na praktyczny Warsztat „AI w HR oraz w kadrach – jak efektywnie wykorzystywać nowe możliwości?”, który poprowadzi p. Michał Nowak w ramach najbliższej 51-edycji Ogólnopolskiego Kongresu Prawa Pracy, który odbędzie się w dniach 23 i 24 października br.
Serdecznie zapraszamy do zapisywania się na OKPP i uzyskania przewagi – dzięki wiedzy. Także w obszarze technologii AI.
Szczegółowy program Konferencji oraz Warsztatów, a także formularze zgłoszeniowe znajdziecie Państwo w linku poniżej:
https://ogolnopolskikongresprawapracy.pl/
Do udziału w OKPP możecie Państwo także zgłosić się poprzez stronę internetową Most Wanted!